Followers

Saturday 12 November 2011

Marilyn Monroe........ Kenapa dia membunuh diri

Kisah Marilyn Monroe.

Kenapa dia membunuh diri …

Orang-orang yang telah membuka surat Marilyn Monroe yang ditulisnya sendiri, disimpan dalam laci Manhattan Bank di New York. Surat itu ditemukan oleh anggota-anggota bank tersebut…berisikan pesan-pesan Marrilyn Manroe di saat-saat dia akan membunuh diri.. Di sampul surat itu ada tertulis perkataan yang berbunyi …

Surat ini tidak boleh dibuka sebelum aku meninggal dunia..

Surat itu dibuka oleh yang berwenang, maka terdapatlah tulisan yang ditulis oleh Marilyn sendiri. Surat itu dialamatkan kepada seorang anak perempuan yang meminta nasihat kepadanya darihal berkerja di studio, hidup sebagai bintang filem.

Kata Marilyn kepada anak perempuan itu dan  juga kepada yang ingin bekerja di pawagam,  ingin bekerja di pawagam,, didalam bidang perfileman. Aku diperingatkan, kata Marilyn : “Aku peringatkan kepada setiap orang yang ingin menipu tuan dengan sinar. Bahawa aku adalah perempuan paling sengsara didunia itu. Aku tidak sanggup menjadi seorang ibu. Jiwaku selalu meratap sedih.

Sebenarnya aku adalah perempuan yang lebih mengutamakan hidup rumatangga. Kehidupan suami isteri berikut anak-anak , adalah lebih mulia daripada segala-galanya. Kebahagian perempuan sebenarnya terletak di dalam rumah tangga. Mulia menurut zahirnya . Kehidupan suami isteri adalah dari kebahagian perempuan, juga manusia keseluruhanya. Dan akhirnya dia mengatakan , bahawa tiap-tiap orang menganiaya aku. Bekerja di pawagam membuatkan seseorang perempuan itu menjadi barang dagangan yang murah. Bukan alang kepalang murahnya, manakala  dia telah mencapai keagunan dan kemasyhuran yang palsu.

Oleh sebab itu aku nasihatkan kepada anak-anak perempuan, janganlah terjun dalam dunia perfileman. Orang-orang yang bekerja dipawagam itu. Dan menjadi bintang-bintang filem itu, maka nanti akan mengakhiri hidupnya seperti aku …..

Renungkanlah …..
Jadilah manusia yg dipuji Allah, dikasihi Allah…bukan manusia yg hanya jadi pujaan manusia

1 comment: