Followers

Friday 17 May 2013

Pemandu Teksi

-Al kisah-

Terdapat seorang pakcik yang baru memulakan tugas sebagai pemandu teksi.

Setelah penat seharian

mengambil dan menghantar penumpang, beliau ditugaskan untuk mengambil seorang penumpang terakhir dari KLIA. Pesawat penumpang tersebut dijangka mendarat pada pukul 11.30 malam.

Jam telah menunjukkan pukul 12.15 pagi dan terlihatlah kelibat penumpang tersebut. Setelah mengetahui destinasinya, pakcik tu pun terus memandu dan penumpang tersebut terus tertidur.


Lebih kurang 30 minit kemudian ketika pakcik tu sedang melalui satu kawasan yang sunyi, tiba-tiba penumpang tadi terjaga dan bertanya kepada pakcik, "Kita dah sampai mana pakcik?"

Tiba-tiba pakcik tu terus menjerit "Allaahuakbar!" sambil menekan brek emergency. Setelah teksi berhenti dia terus melompat keluar sambil menjerit-jerit ketakutan.

Penumpang itu tersangat hairan dengan kelakuan pakcik tadi. Lalu dia pun menghampiri pakcik yang telah terduduk sambil sedikit menggigil.

Setelah keadaan tenang sedikit, penumpang tu berkata, "Maafkan saya pakcik. Saya tak berniat nak mengejutkan pakcik tadi." Pakcik itu menjawab, "Maafkan saya, bukan salah awak nak. Sebenarnya hari ni hari pertama pakcik bawa teksi. Sebelum ini selama 25 tahun kerja pakcik bawa kereta mayat."

Senyum 

Mohd Faizal


No comments:

Post a Comment