Followers

Friday 15 May 2015

Cintaku hingga ke hujung nyawa

Biarpun isteriku bukan lagi muda.
Tapi dialah yg pernah kucinta
Dan aku masih cinta padanya.
Biarpun isteriku telah kehilangan
satu persatu yg ada padanya.
Tapi dialah yg pernah aku rindu
Dan aku masih rindu padanya.
Biarpun isteriku telah tidak berdaya
Tapi dialah yg amat memahamiku
Dan aku syukur masih dpt bersamanya
Biarpun isteriku tidak lg senyum seperti dulu
Tapi dialah yg pernah menghantar dan menanti dipintu dengan lambaian dan senyum
Dan aku tak boleh melupakan semua itu krn masih menginginkan.
Biarpun hanya genangan air matanya sebagai respon
Saban hari kukucup dahinya kucium pipinya
Agar kasih sayang sentiasa mengalir ke hatinya
Agar semangatnya utk bersama terus membara.
Tuhanku terimalah dia, ampunkan dosanya, sucikanlah amalannya, santunilah dia, hapuskanlah deritanya, kembalikanlah sihat padanya. Ya Allah yg melimpahkan kasih sayang dan rahmat.
Dgn nama Allah yg menghidupkan dan mematikan. Ingin aku melelapkan mata.


10.10.2017

Istriku sampaikan mesej melalui aplikasi whatapps bahawa hari demi hari sakitnya bertambah. kerisauanku juga makin bertambah. Aku masih tidak berputus asa dengan terus berdoa agar Allah sembuh penyakitnya dan kembalikan kesihatan yang baik pada dirinya.

bagiku dia adalah istri yang terbaik buatku taat dan sentiasa beramal-dengan amal yang soleh


No comments:

Post a Comment