Followers

Friday 15 March 2013

Kini aku dah jatuh cinta

Dulu aku ada seorang rakan perempuan, kami sangat rapat bersama. kami boleh bergaul mesra, berkongsi masalah dan cerita, juga berkongsi suka dan duka.

"Jom keluar tengok wayang sekali... jom jalan2 kat mall... shopping jom! eh bosanlah, karaoke nak? "... aktiviti biasa yang aku buat bersamanya. tapi bukan berdua, kami ajak rakan2 lain datang bersama... seronoknya

Dah beberapa minggu aku tak melihatnya, rasa macam ada yang tak kena. bilaku tanya rakan2nya. aku dengar dia mulai join usrah. usrah? ape tu usrah?

Hari ni ku lihat dia, dia masih lagi seperti dulu, rapat denganku dan kami boleh bergaul mesra. cuma kali ni caranya lebih sopan. pakaiannya juga tak seketat dulu..hmm, apa yang dah berlaku ni? ni ke kesannya orang yg join usrah?

Selang beberapa lama, kulihatnya lagi. wow! kali ni tudungnya dah labuh menutupi paras dada. penampilannya cukup berbeza... pergaulannya juga terjaga, dia nmpak cantik, manis.... tapi...

Kenapa? kenapa dia makin jauh denganku. adakah ini bayarannya sebuah perubahan? adakah baik itu bermakna sombong? sungguh aku kesal.... tapi

Sejak dia berubah ni, dia macam orang lain. orang yang aku tak kenal. rasa asing, tapi baik. kelihatan jauh, tapi menenangkan. eh, apa yang tak kena dengan aku ni? aku dah jatuh cinta dah kot dengan dia..hahahaha

eh. biar betul dengan aku ni...


Firdaus Rahim

No comments:

Post a Comment